28. september 2018

En værdifuld udvikling i inforevision

Medarbejdere og ledere har givet inforevisions værdigrundlag et realitetstjek. Resultatet er fire fælles kerneværdier, og de kommer til udtryk på mange måder i revisions- og konsulenthuset i Søborg.

Hvad står vores virksomhed for? Hvordan er vi over for kunder og kollegaer? Hvad kendetegner den måde, vi arbejder på? Det er fundamentale spørgsmål som disse, inforevision har adresseret i forbindelse med værdiprocessen.

– I mange år beskrev vi vores værdigrundlag med nøglebegreber som ’tæt kundekontakt’, ’i øjenhøjde’ og ’servicemindede’. Umiddelbart havde vi en idé om, at det var passende nøgleord for inforevisions DNA. Vi er dog vokset en del de senere år, så vi havde behov for en syretest – et dyk ned i, hvad der i praksis lever af værdier i vores organisation, siger Betinna Sidor, HR-chef i inforevision.

En anderledes og involverende værdiproces

Tiden var inde til at tage et realitetstjek på værdigrundlaget. Den erkendelse blev startskuddet til en anderledes, involverende og sjov proces for inforevisions mere end 130 medarbejdere og partnere. De tog bl.a. på værdidag, spillede skuespil, filmede værdivideoer, udfyldte spørgeskemaer og holdt afstemning, og resultatet blev en konkretisering af fire værdier: Professionalisme, engagement, hjælpsomhed og uhøjtidelighed.

– De to første ord er blå og business-orienterede og handler om vores stærke faglighed. De to andre er røde og bløde ord, der rummer den menneskelige dimension. Det stemmer rigtigt godt overens med den måde, vi arbejder og rekrutterer på. Både den faglige og sociale intelligens skal være stærkt repræsenteret, siger Betinna Sidor.

Hjælpsomhed er kittet i inforevision

Blandt de mange relevante værdiord, der dukkede op undervejs i processen, tog ordet ‘Hjælpsomhed’ klart førstepladsen, da stemmerne blev talt op.

– Det var en øjenåbner. Vi har aldrig brugt det ord før om os selv, men nu ved vi, at hjælpsomhed repræsenterer vores opfattelse af, hvordan vi er her i huset og i forhold til vores kunder. Det er en værdi, der giver mening for os mennesker og som medarbejdere og som i høj grad kitter os sammen i inforevision, siger Betinna Sidor.

Synlighed og design giver værdierne liv

Det kræver en vedholdende indsats at få værdierne til at leve i organisationen.

inforevision gør meget ud af synlighed, så medarbejderne bliver mindet om værdiordene i hverdagen, og værdierne har fået et flot, grafisk design, der kan bruges både internt og eksternt.

I dag er ordene trykt på kaffekrusene, og de sidder som folie på udvalgte døre og vægge i huset. Desuden er værdierne blevet et fast punkt på dagsordenen ved de årlige medarbejdersamtaler.

Kontakt
Betinna Sidor
HR-chef
T: 39 53 50 76
E: bsr@inforevision.dk


INFOREVISIONS VÆRDIER

Vi er overfor vores kunder, som vi er overfor hinanden: Professionelle, engagerede, hjælpsomme og uhøjtidelige.

Engagerede
Vi involverer os, leverer personlig service og er løsningsorienterede.

Professionelle
Vi sætter en ære i at have styr på tingene og orden i penalhuset.

Hjælpsomme
Vi deler vores viden, er nysgerrige og finder mening i at stille op for andre.

Uhøjtidelige
Vi møder hinanden og kunder i øjenhøjde på en uformel måde.